Szkolenia Kompetencje Menedżerskie

KLIKNIJ W TEMAT SZKOLENIA KTÓRY CIĘ INTERESUJE – POZNAJ SZCZEGÓŁY, A POTEM SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ mail: piotrtyton@seiro.eu , telefon 605 150 205

CELE OGÓLNE SZKOLENIA:

  • Rozwijanie umiejętności skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi
  • Rozwijanie kompetencji menedżerskich
  • Poznanie nowoczesnych narzędzi menedżerskich
  • Nabycie umiejętności zarządzania zmianą
  • Nabycie umiejętności przygotowywania indywidualnych programów rozwojowych
  • Nabycie umiejętności wystąpień biznesowych oraz autoprezentacji
  • Nabycie umiejętności asertywnej komunikacji
  • Nabycie umiejętności pracy projektowej
  • Poznanie mechanizmów rządzących zachowaniami ludzi w organizacji
  • Nabycie umiejętności rozpoznawania typów osobowościowych
  • Poznanie strategii przywództwa
  • Kształcenie postawy otwartej na współpracę
  • Zwiększanie samoświadomości i inspiracja do dalszego rozwoju własnych zasobów
  • Doskonalenie umiejętności budowania skutecznych zespołów
  • Poznanie metod rozwiązywania konfliktów

PO SZKOLENIU UCZESTNICY BĘDĄ UMIELI/WIEDZIELI JAK:

  • Skutecznie zarządzać zespołem
  • Rozwijać współpracę w zespole
  • Wykorzystać narzędzia coachingowe do rozwoju osobistego oraz organizacji 
  • Rozpoznać typy osobowości
  • Dostosować komunikacje do odbiorcy
  • Prowadzić skuteczne rozmowy rozwojowe
  • Zastosować nowoczesne narzędzia  do kierowania, motywowania oraz rozwoju pracowników
  • Dobierać styl kierowania do charakteru zespołu i fazy jego rozwoju
  • Efektywnie udzielać informacji zwrotnej
  • Konstruktywnie rozwiązywać konflikty
  • Wykorzystać asertywność do zwiększenia efektywności komunikacji oraz zarządzania sobą w czasie
  • Wzbudzić zaangażowanie pracowników
  • Inspirować pracowników do samorozwoju
  • Pobudzać kreatywność
  • Efektywnie zarządzać sobą w czasie 
  • Samodzielnie przygotowywać indywidualne plany rozwoju

KLUCZOWE KOMPETENCJE MEMEDŻERSKIE

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ I – MODUŁ I

1.Analiza sytuacji i kompetencji uczestnika szkolenia

  • Specyfika pracy na zajmowanym stanowisku
  • Wyzwania stojące przed uczestnikiem szkolenia związane                   

z celami biznesowymi firmy

  • Test kompetencji  (Bill Raddin)
  • Test osobowości  (Florenc Littauer)
  • Test autoanalizy mocnych i słabych stron (John Whitmore)
  • Aktualne wyzwania na zajmowanym stanowisku

MODUŁ II

2.Zarządzanie zespołem

  • Wizja, misja, cele  firmy a praca zespołu
  • Rodzaje stylów kierowania oraz analiza własnego stylu   

kierowania

  • Role w zespole według Raymonda Mereditha Belbina
  • Model przywództwa sytuacyjnego Kena Blancharda
  • Fazy rozwoju zespołu według Bruce Tuckmana
  • Dysfunkcje pracy zespołu – sposoby ich zapobiegania  według

Patric Lencioni

MODUŁ III

3.Skuteczna komunikacja interpersonalna

  • Sztuka porozumiewania się i język wpływu dla menedżerów
  • Bariery w komunikacji i metody ich pokonywania 
  • Efektywność komunikacji przy uwzględnieniu typu osobowości
  • Rola aktywnego słuchania w skutecznej komunikacji
  • Rola skutecznej komunikacji w budowaniu relacji, motywowaniu, 

egzekwowaniu poleceń, rozwiązywaniu konfliktów

  • Efektywność zespołu, a przepływ informacji

DZIEŃ II – MODUŁ IV

4.Motywowanie , wywieranie wpływu

  • Psychologia motywacji człowieka
  • Realizacja celów organizacji, zespołu przy uwzględnieniu 

indywidualnych celów jednostki

  • Teoria potrzeb Abrahama Maslowa
  • Dwukierunkowa teoria motywacji Frederika Hezberga
  • Teoria Davida Mcclallanda

MODUŁ V

5.Efektywność osobista i zespołowa

  • Zarządzanie sobą w czasie
  • Złodzieje czasu / diagnoza własnych złodziei czasu 
  • Zdiagnozowanie swoich przydatnych i zgubnych nawyków 
  • Wykorzystanie dobrych nawyków w celu podniesienia    

skuteczności osobistej 

  • Siedem nawyków skutecznego działania – Stephen R.Covey
  • Priorytety zadań  – Macierz Eisenhowera
  • Skuteczność działań – Zasada Pareto 80/20
  • Organizacja pracy – Metoda  David Allen – Getting Thing Done

MODUŁ VI

6.Aserywność

  • Asertywny menedżer
  • Co to jest asertywność
  • Kiedy stosować asertywność i dlaczego ?
  • Skuteczne stosowanie asertywności w codziennej pracy menadżera – wybrane sytuacje

MODUŁ VII

7.Delegowanie i egzekwowanie zadań

  • Co, komu i dla czego warto delegować?
  • Metoda SMART w delegowaniu obowiązków
  • Zasady delegowania
  • Bariery w delegowaniu
  • Błędy w delegowaniu
  • Proces delegowania 
  • Model rozmowy delegującej

DZIEŃ III – MODUŁ VIII

8.Rozwiązywanie konfliktów

  • Koło konfliktu Christopher W. Moore
  • Podstawy negocjacji – według W. Ury

MODUŁ IX

9.Wprowadzenie do zarządzania zmianą

  • Istota zmiany
  • Trójfazowy model Kurta Lewina
  • Faza I – Przygotowanie zmiany
  • Faza II – Wprowadzeni i realizacja zmiany
  • Faza III – Utrwalenie zmiany

MODUŁ X

10. Case Study

  • Analiza wybranych sytuacji związanymi ze stanowiskiem pracy uczestnika szkolenia

DZIEŃ I    MODUŁ I

1.Analiza sytuacji i kompetencji uczestnika szkolenia

  • Test kompetencji  (Bill Raddin)
  • Test osobowości  (Florenc Littauer)
  • Test autoanalizy mocnych i słabych stron (John Whitmore)
  • Aktualne wyzwania na zajmowanym stanowisku

MODUŁ II

2.Zarządzanie zespołem

  • Rodzaje stylów kierowania oraz analiza własnego stylu   

kierowania

  • Model przywództwa sytuacyjnego Kena Blancharda
  • Role w zespole według Raymonda Mereditha Belbina
  • Fazy rozwoju zespołu według Bruce Tuckmana
  • Dysfunkcje pracy zespołu – sposoby ich zapobiegania  według Patric Lencioni

MODUŁ III

3.Skuteczna komunikacja interpersonalna

  • Sztuka porozumiewania bez przemocy Marshall B.Rosenberg 
  • Bariery w komunikacji i metody ich pokonywania 
  • Efektywność komunikacji przy uwzględnieniu typu osobowości
  • Rola aktywnego słuchania w skutecznej komunikacji
  • Feedback – metodyka udzielania informacji zwrotnej             

     pozytywnej – „UF” /  negatywnej – „FUKO”

  • Rola skutecznej komunikacji w budowaniu relacji, motywowaniu, egzekwowaniu poleceń, rozwiązywaniu konfliktów
  • Efektywność zespołu, a przepływ informacji

DZIEŃ II    MODUŁ IV

4.Motywowanie , wywieranie wpływu

  • Psychologia motywacji człowieka
  • Realizacja celów organizacji, zespołu przy uwzględnieniu 

indywidualnych celów jednostki

  • Teoria potrzeb Abrahama Maslowa
  • Dwukierunkowa teoria motywacji Frederika Hezberga
  • Teoria Davida Mcclallanda

MODUŁ V

5.Efektywność osobista i zespołowa

  • Zarządzanie sobą w czasie
  • Złodzieje czasu / diagnoza własnych złodziei czasu 
  • Zdiagnozowanie swoich przydatnych i zgubnych nawyków 
  • Wykorzystanie dobrych nawyków w celu podniesienia    

skuteczności osobistej 

  • Siedem nawyków skutecznego działania

– Stephen R.Covey

  • Priorytety zadań  – Macierz Eisenhowera
  • Skuteczność działań – Zasada Pareto 80/20
  • Organizacja pracy – Metoda  David Allen

“Getting Thing Done”

  • Asertywność
  • Delegowanie zadań

MODUŁ VI

6.Rozwiązywanie konfliktów

  • Koło konfliktu Christopher W. Moore
  • Trudne sytuacje ( zarzadzanie stresem/emocjami)

MODUŁ VII

7. Case Study

  • Analiza wybranych sytuacji związanymi ze stanowiskiem pracy uczestnika szkolenia

Cel szkolenia

  • Pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii zarządzania zespołem rozproszonym 
  • Podniesienie kompetencji menedżerskich w zakresie zarządzania zespołem rozproszonym 
  • Nabycie nowych umiejętności oraz narzędzi niezbędnych w codziennej pracy menedżera z zespołem rozproszonym
  • Wypracowanie rozwiązań pracy zespołu rozproszonego spójnych z kulturą organizacyjną panującą w firmie
  • Poprawa skuteczności oraz efektywności pracy zespołu rozproszonego 
  • Wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa 

UCZESTNIK SZKOLENIA

  • Zgłębi tajniki zarządzania zespołem rozproszonym 
  • Zwiększy swoje kompetencje w zakresie zarządzania zespołem rozproszonym 
  • Zdobędzie nowe umiejętności oraz narzędzia do sprawnego zarządzania zespołem rozproszonym 
  • Dowie się jak badać poziom wiedzy, umiejętności oraz postawy niezbędnych do realizacji celów biznesowych niezależnie w jakiej sytuacji się znalazła firma oraz rodzaju pracy i współpracy (w tym przypadku zdalnej). 
  • Będzie wiedział komu i w jaki sposób pomóc w organizacji miejsca oraz sposobu pracy zdalnej 
  • Pozna sposoby tworzenia niezbędnych kanałów komunikacji oraz systemów przepływu informacji
  • Dowie się jak podzielić role, zadbać o rzetelną realizacje powierzonych zadań oraz odpowiedni poziom efektywności 
  • Zwiększy poczucie własnej wartości oraz bezpieczeństwa 

MODUŁ I.

WSTĘPNA DIAGNOZA SYTUACJI

  • Aktualna sytuacja firmy – struktura, współpraca – zależność, odpowiedzialność, kanały przepływu informacji
  • Analiza sytuacji w jakiej znalazł się menedżer oraz zespół w stosunku do celów biznesowych firmy
  • Poziom kompetencji i motywacji własnej

MODUŁ II

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM ROZPROSZONYM

  • Kluczowe aspekty zarządzania zespołem rozproszonym 
  • Autodiagnoza potrzeb rozwojowych niezbędnych do skutecznego kierowania zespołem rozproszonym 
  • Kultura organizacyjna firmy a praca zdalna 
  • Kontrakt pracy i współpracy zespołu rozproszonego (podział ról, zasady, cele jednostkowe oraz zespołowe) 
  • Kanały, narzędzia do efektywnej pracy zdalnej 

MODUŁ III

PRACA ZDALNA Z DOMU

  • Home Office – niezbędne wsparcie organizacyjnego (komu, jakie i na jakim etapie pracy?)
  • Work from Home Office – kontrola/nadzór w pracy zdalnej, czy to możliwe? 

MODUŁ IV

EFEKTYWNOŚĆ PRACY W ZESPOLE ROZPROSZONYM

  • Motywatory, demotywatory, rozpraszacze w pracy zdalnej „ z biura domowego”  
  • Zarządzanie czasem, swoim i członków rozproszonego zespołu 
  • Sprawna komunikacja ( język, zasady, kanały, przepływ informacji, kultura feedback )
  • Odpowiedzialność, zaufanie, współpraca  w zespole rozproszonym

EFFECTIVE LEADER

CELE SZKOLENIA

  • Rozwój kompetencji przywódczych 
  • Wzrost efektywności osobistej
  • Nabycie umiejętności skutecznych liderów 

PO SZKOLENIU UCZESTNIK BĘDZIE UMIAŁ

  • Skutecznie przejść ścieżkę od menedżera do lidera
  • Stawiać i osiągać cele 
  • Motywować się i swój zespół do działania i rozwoju
  • Efektywnie zarządzać sobą i zadaniami w czasie 
  • Skutecznie  się komunikować 
  • Kreatywnie rozwiązywać konflikty 

MODUŁ I

PSYCHOLOGIA PRZYWÓDZTWA

  • Kompetencje i droga transformacji od menedżera do lidera.
  • Pięć poziomów przywództwa John C. Maxwell 
  • Przywództwo sytuacyjne Ken Blanchard
  • Mental Success

MODUŁ II

PUZLE LIDERA

  • Potęga pewności siebie 
  • Poczucie własnej wartości 
  • Postawa i przekonania 
  • Wizja i cele 
  • 7 nawyków skutecznego działania 
  • Autorytet lidera 

MODUŁ III

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA – ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE

  • Złodzieje czasu 
  • Diagnoza własnych złodziei czasu 
  • Zdiagnozowanie swoich przydatnych i zgubnych nawyków 
  • Wykorzystanie dobrych nawyków w celu podniesienia skuteczności osobistej 
  • Siedem nawyków skutecznego działania – Stephen R.Covey
  • Zarządzanie sobą w czasie poprzez cele ( SMART ) 
  • Ustalenie priorytetów 
  • Zasady planowania 
  • Macierz Eisenhowera – priorytety zadań 
  • Zasada Pareto 80/20 – skuteczność działań
  • Metoda getting thing done – David Allen
  • Delegowanie zadań 

MODUŁ IV

SKUTECZNA KOMUNIKACJA

interpersonalna

  • Sztuka porozumiewania się i język wpływu
  • Bariery w komunikacji i metody ich pokonywania 
  • Efektywność komunikacji przy uwzględnieniu typu osobowości
  • Rola aktywnego słuchania w skutecznej komunikacji
  • Rola skutecznej komunikacji w budowaniu relacji, motywowaniu, 

           egzekwowaniu poleceń, rozwiązywaniu konfliktów

  • Efektywność zespołu, a przepływ informacji

MODUŁ V

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW

  • Koło konfliktu Christopher W. Moore
  • Podstawy negocjacji – według W. Ury

Program szkolenia

MODUŁ I

1.Diagnoza uczestnika szkolenia

  • Test autoanalizy mocnych i słabych stron (John Whitmore)
  • Test kompetencji  (Bill Raddin)
  • Test osobowości  (Florenc Littauer)
  • Aktualne największe wyzwania zawodowe ( na zajmowanym stanowisku)
  • Zarządzanie sobą poprzez cele
  • Automotywacja

MODUŁ II

2.Skuteczna komunikacja interpersonalna

  • Sztuka porozumiewania się bez przemocy Marshall B.Rosenberg
  • Bariery w komunikacji i metody ich pokonywania 
  • Rola aktywnego słuchania w skutecznej komunikacji
  • Efektywność komunikacji przy uwzględnieniu typu osobowości
  • Feedback

MODUŁ III

3.Zarządzanie sobą w czasie i planowanie zadań 

  • Złodzieje czasu / diagnoza własnych złodziei czasu 
  • Zdiagnozowanie swoich przydatnych i zgubnych nawyków 
  • Wykorzystanie dobrych nawyków w celu podniesienia skuteczności osobistej 
  • Siedem nawyków skutecznego działania – Stephen R.Covey
  • Priorytety zadań  – Macierz Eisenhowera
  • Skuteczność działań – Zasada Pareto 80/20
  • Organizacja pracy – Metoda  David Allen – Getting Thing Done
  • Asertywność
  • Delegowanie

MODUŁ IV

4.Case Study   

  • Case Study wybranych sytuacji przez uczestników szkolenia